loading...

دنیای طراحی و ساخت سایت حرفه ای

عنوان: باغ گیاه شناسی خارق العاده شهر مشهد این مقاله درمورد تور مشهد می باشد. شاندیز یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای

ایفانت بازدید : 167 شنبه 19 تیر 1395 زمان : 11:17 نظرات (0)

عنوان: باغ گیاه شناسی خارق العاده شهر مشهد

این مقاله درمورد تور مشهد می باشد.

شاندیز یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای اطراف مشهد است که در بخش طرقبه و در فاصله 30 کیلومتری غرب مشهد و حدود 13 کیلومتری طرقبه و در مسیر راه مشهد به ابرده و زشک قرار گرفته است. چشمه سارها و باغ های فراوان ، فضای سرسبزو خرم ، رودخانه و چشمه اندازهای زیبا و مصفا و آب و هوای مناسب و به ویژه تولیدات صنایع دستی از قبیل انواع وسایل پوستی و چوبی و سوغاتی های دیگر و امکانات رفاهی و واحد های اداری و خدماتی ، این منطقه ییلاقی را به صورت گردشگاهی مهم درآورده است که مورد توجه ساکنان مشهد و مسافران و زائران است. از جمله نقاط دیدنی شاندیز پارک جنگلی است. محصولات عمده باغی شاندیز عبارتند از : گیلاس ، زردآلو، گوجه فرنگی ، هلو، آلو ، انگور، توت، گردو، بادام.

 روستای جاغرق یکی از روستاهای ییلاقی و سرسبز است که در 21 کیلومتری جنوب غربی مشهد و درفاصله 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته است و به روستاهای عنبران ، طرقدر، کردینه، تغاره و دهستان شاندیز محدود می شود.

روستای جاغرق دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و زمستان های سرد و تابستان های معتدل می باشد. وجود باغ های میوه و دره سرسبز و چشم اندازهای زیبا و محیط با صفا ، جذابیت خاصی به این دره ییلاقی بخشیده است . جاغرق علاوه بررودخانه فصلی دارای چندین رشته قنات و یک چشمه و آبشارهای متعدد است و اقامتگاه های موقت و رستوران هایی نیز درحاشیه رودخانه و یا به صورت جزیره دربخش های مختلف این دره سرسبز ایجاد شده که درفصل تابستان محل استراحت و تفرج مسافران و دوستداران طبیعت است.

روستانی نغندر از توابع بخش طرقبه و در فاصله 10 کیلومتری آن قرار گرفته است و به وسیله جاده ای به طول 12 کیلومتر به جاده اصلی مشهد- طرقبه متصل می شود. این روستای سرسبز و آباد که در دامنه کوه های شمالی بینالود و در میان یکی از چند دره محصور میان کوه ها واقع شده، منطقه ای است ییلاقی و سرسبز و زیبا و مصفا که به دلیل داشتن چشم اندازهای طبیعی ، به ویژه درتابستان مورد توجه مسافران و ساکنان مشهد است .

این روستا دردامنه کوه های بینالود و در قسمت جنوب رشته کوه و در فاصله 22 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته است. جاده کنگ از میدان دوم طرقبه و یازده کیلومتری جاده نغندر منشعب می گردد و با شیب های تند بر بستر دره به روستای کنگ متصل می شود.روستای ییلاقی کنگ به دلیل داشتن چشم اندازهای طبیعی و چشمه سارها و باغ های گوناگون و دامنه ها و کوهپایه های مورد علاقه کوهنوردان ، دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری است. درهمه ایام سال به ویژه درتابستان ها ، حاشیه کنگ با این که جاده مناسبی ندارد، رودخانه و اطراف دره آن ، محل استراحت موقت مسافران است.

روستای عنبران در 26 کیلومتری مشهد و در فاصله یک کیلومتری طرقبه واقع شده است. مناظر سرسبز با علف خودرو و خوشبو باعث شده این روستای زیبا را عنبران بنامند. عنبران با باغ های سرسبز ، کافه و رستوران های متعدد و سایه اندازهای فراوان و شبهای بسیار زیبا ، اقامتگاه مناسبی برای مسافران و زائران و ساکنان مشهد است.روستای حصار در مسیر طرقبه و قبل از بند گلستان واقع شده و دارای باغ های وسیع میوه و آب و هوای معتدل درتابستان و دره های سرسبز و فضای طبیعی مصفا با چشم اندازهای زیباست . این روستا به عنوان یکی از مناطق ییلاقی در تابستان ها مورد توجه اهالی مشهد و مسافران و زائران قرار می گیرد.

در این مقاله درمورد تور لحظه آخری اشاره ای شده است.

مهاجرت به آمریکا , مهاجرت به سوئد ,مهاجرت به نروژ , مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به اسپانیا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

وبلاگ ما در ارتباط با اخذ اقامت,دکوراسیون و عروسی مطلب منتشر میکند.در زمینه عروسی مطالبی در مورد آرایشگاه عروس و نحوه آرایش عروس و ... ارائه میشود.در ارتباط با دکوراسیون نیز مطالبی با عنوان دکوراسیون داخلی در خانه و ادارات و ... ارائه میشود و در ارتباط با اخذ اقامت نیز مطالبی در مورد مهاجرت به کانادا,زندگی در کانادا و ... ارائه میشود. 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 223
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 819
  • بازدید سال : 4,204
  • بازدید کلی : 25,390